Egy hónapig tartó szavazás és mintegy 27 ezer ügyfélszavazat után, ünnepélyes keretek között, ma délelőtt adták át az „Év Biztosítója 2012” díjakat. Trunkó Barnabás a Magyar Biztosítók Szövetségének korábbi főtitkára által mondott bevezetőt követően öt biztosító részesült elismerésben. A díjat alapító Biztosítás.hu internetes alkusz szerint, a kiadásra került díjak azért különösen értékesek, mert azok a biztosítottak és a károsultak véleményét tükrözik

Szolgáltatási és kárrendezési kategóriában értékelhették biztosítójukat az elmúlt egy hónapban az ügyfelek. A szavazóknak 1 és 10 pont között kellett osztályozniuk a 14 vezető hazai vagyonbiztosítót és rajtuk keresztül a hazai biztosításügyet.

A szolgáltatások alatt a szerződéskötést, a csekkek, számlák kiküldését, az ügyfélszolgálatok működését, a bónusz és egyéb igazolások kiadását, míg kárrendezés alatt az egyes károk ügyintézését és kárkifizetéseket értékelhették a biztosítottak.

Az országos szavazás eredményeképpen az alábbi társaságok végeztek a kategóriák élén és így egy évig - azaz a következő évi szavazásig - ők jogosultak az „Év Biztosítója” cím viselésére.

Éb viztosítója díj nyertesei

A díjat alapító Biztosítás.hu internetes alkusz szerint a díj által megvalósult az, amire a biztosítók már számtalanszor felhívták az ügyfelek figyelmét, vagyis, hogy NE kizárólag a biztosítások ára alapján válasszanak maguknak biztosítót, hanem vegyék figyelembe az adott biztosító által nyújtott szolgáltatások színvonalát is. A díj remek lehetőség a legkiválóbb szolgáltatók elismerésére és a most elért helyezések majd összevethetőek lesznek az elkövetkezendő évek szavazásainak eredményeivel. Mindez nem csak az egyes biztosítókra igaz, hanem a biztosítók összesített eredményére is. A mostantól évről-évre kiadásra kerülő díjnak köszönhetően tudni fogjuk, hogy javult vagy romlott-e a hazai biztosítók megítélése a korábbi évekhez képest. 

Bár a nyertes biztosítók 8 pont feletti elégedettségi mutatót értek el a szavazás során, nem lehet panasza a többi mért társaságnak sem. A hazai biztosítók ugyanis átlagosan 7,9-es osztályzatot kaptak az ügyfelektől a szolgáltatási és 7,6-os osztályzatot a kárrendezési kategóriában. Ezek a magas elégedettségi értékek azt mutatják, hogy a lakosság alapvetően elégedett a hazai biztosítók által nyújtott szolgáltatásokkal.

Az országos szavazás kapcsán ugyanakkor az is kiderült, hogy a biztosítottak a kárrendezéssel valamivel kevésbé elégedettek, mint az egyéb szolgáltatásokkal és hogy a vidéki ügyfelek általában elégedettebbek budapesti társaiknál.

Éb viztosítója díj nyertesei

Az Év Biztosítója Díj célja, hogy díjakat elnyerő biztosítóknak több ügyfele legyen a jövőben, és ez országrészről függetlenül jobb szolgáltatásra sarkalja a lemaradó biztosítókat. A Biztosítás.hu szerint a díj által megvalósult reklámoktól mentes értékelés sok ügyfélnek lesz majd segítségére a jövőbeni biztosítóválasztásban és különös jelentősége lehet a díjnak, a hamarosan induló biztosítóváltási időszakban is.

Kiadta: Biztosítás.hu