Mindenki egy alkalommal szavazhat évente, a szavazás néhány hétig tartó ideje alatt, általában szeptember végétől kezdődően. A szavazás alkalmával egy személy maximum három vagyon és felelősségbiztosítót, illetve három utazási kategóriába tartozó biztosítót minősíthet (mondhatja el véleményét róluk, pontozásos értékelésével . A szavazók azonosítása e-mail cím és irányítószám alapján történik. A szavazás alkalmával a kiválasztott biztosító(ka)t 1-10-es skálán kell értékelni két külön kategóriában. Ez első kategória a szolgáltatás, a második a kárrendezés. Az 1-es a legrosszabb, a 10-es pedig a legjobb osztályzat.

Szolgáltatás értékelés alatt azt értjük, hogy az adott biztosítóval szerződött biztosított (szavazó) milyennek értékeli az adott biztosító által a részére, mint ügyfél részére nyújtott szolgáltatások színvonalát, főként a:

Vagyis minden olyan - a biztosító által nyújtott - szolgáltatás, ami nem bekövetkezett káreseményhez kapcsolódik.

Kárrendezés értékelés alatt azt értjük, hogy az adott biztosítóval konkrét káresemény során kapcsolatba került károsult (szavazó) milyennek értékeli az adott biztosító kárrendezési szolgáltatását, kárrendezési gyakorlatát.

A kárrendezés értékelésekor nemcsak az adott biztosítóval szerződött biztosítottak véleményére vagyunk kíváncsiak, hanem azoknak a véleményére is, akiknek az adott biztosító ügyfelei okoztak kárt, így káruk rendezéséhez az adott biztosítóhoz kellett fordulniuk.

Kérjük, hogy mindkét esetben csak akkor szavazzanak, minősítsék az egyes biztosítókat, ha tapasztalataik a közelmúltból, 1-2 éves biztosítási szerződésekből, illetve 1-2 éves károk ügyintézéséből fakadnak. A biztosítók 3-5, netán 10 évvel ezelőtti szolgáltatásai ma már nem lennének mérvadók.