Az Év Biztosítója - Kárrendezési és Szolgáltatási Díj első alkalommal 2012. október 1-jén került kiadásra. Ettől kezdve évente ismétlődik az ügyfelek szavazása és a díjak kiosztása.

Minden évben két kategóriában kerülnek megmérettetésre a vagyon és felelősség biztosítók, illetve 2016-tól kezdődően egy kategóriában az utazási biztosítók. A vagyon és felelősségbiztosítás esetében a két értékelési kategória:

1. Szolgáltatás és
2. Kárrendezés

Utazási biztosítás esetében a Szolgáltatás és Kárrendezés eredmények összevonásra kerülnek.

Az adott évben győztes társaságok jogosultak az "Év Biztosítója" cím viselésére és honlapjukon, kiadványaikban egy évig megjeleníthetik az "Év Biztosítója" logo-t.

A kiadásra kerülő díjak:

Vagyon és felelősség biztosítók - Szolgáltatás kategóriában:

Vagyon és felelősség biztosítók - Kárrendezés kategóriában:

Utazási Biztosítók

A díjak kiadásakor a versengő társaságok közül kategóriánként az első három, illetve az Utazási Biztosító kategóriában az első kerül megnevezésre (nyilvánosságra hozatalra). A kategóriákban nem díjazott többi társaság nem kerül felsorolása, a köztük lévő sorrendről a díjat alapító és a szavazást szervező Biztosítás.HU nem hoz nyilvánosságra információkat. Célunk ugyanakkor, hogy a szavazáson hátrébb végző társaságok önmaguktól tegyenek meg mindent annak érdekében, hogy szolgáltatási, kárrendezési színvonaluk emelésének eredményeképpen a következő évek szavazásain már jobban szerepeljenek, ezért az egyes biztosítók saját helyezésüket megkapják tőlünk. A sorrend eldöntésére használt - az egyes társaságok által elért - átlagos elégedettségi mutatók nem kerülnek nyilvánosságra hozatalra, azonban a biztosítók által elért kategóriánkénti átlagos elégedettségi mutató (mennyire elégedettek összességében az ügyfelek a hazai biztosítók szolgáltatásaival) igen.

Az értékelés az adott biztosítóval kapcsolatban tapasztalattal rendelkező ügyfelek által leadott 1-10-ig terjedő (ahol 1 a leggyengébb és 10 a legerősebb elégedettséget kifejező) szavazatok összesítésével történik. Adott kategóriában a legmagasabb átlagpontszámot (elégedettségi mutatót) elérő biztosítótársaság lesz az első, a második legmagasabb átlagpontszámot elérő a második, és így tovább. Utazási biztosítás esetén az Év Utazási Biztosítója szavazás során leadásra kerülő szolgáltatási és kárrendezési szavazatok súlyozásra és összevonásra kerülnek.

Védjegyoltalom

Védjegyoltalom alapján a Biztosítás.HU Kft. kizárólagosan jogosult az „ÉV Biztosítója” elnevezés és annak mutációi használatára. A Díjjal hasonló elnevezés, tartalom védjegybitorlásnak minősül. Tanúsító védjegy szabályzat